כפות הרגליים משמשות אותנו לנשיאת משקל של כל הגוף ומצד שני לביצוע תנועות דינמיות הנדרשות בזמן הליכה כך שיש צורך שהן תהיינה הן חזקות והן גמישות

כף הרגל כוללת 26 עצמות, 31 מפרקים ו-20 שרירים פנימיים, בזכות המפרקים הרבים כף הרגל יכולה להתאים עצמה לתנאי השטח עליו הולכים. לרוע המזל עיוות של מבנה כף הרגל נפוץ עקב לחצים מכניים הנובעים ממשקל מוגזם ומנעליים שאינן מתאימות לכף הרגל.

הבנה של מבנה כף הרגל ותפקודה תמנע פציעות ותאפשר הורדה עומסים משמעותית משאר חלקי הגוף.

מפרק הקרסול גם הוא חלק מכף הרגל, משלב את גמישות כף הרגל עם החוזק של עצמות הרגל.

בנוסף לכל אלה יש בכף הרגל 3 קשתות אנטומיות: קשת פנימית (מדיאלית) בין העקב לכרית הבוהן הגדולה, קשת חיצונית (לטראלית) העקב לכרית הבוהן הקטנה, יש הקשתה נוספת בין כריות הבהונות

                                                                 

איך נדע שמבנה ההקשתות בכף הרגל תקין? באופטימלי אמור להיות עור נוקשה בכרית הבוהן הגדולה והקטנה ובעקב. אם ההקשתה קורסת נראה אותה במקומות אחרים. הקשתות הן הקפיץ הראשוני של הגוף' הן הבולמים. אם הוא לא קיים יהיו יותר עומסים שיתחילו לעלות למעלה. זאת יכולה להיות סיבה לכאבי גב, ברכיים ולשחיקת סחוס מוקדמת.

אז, מה עושים? קודם כל, מביאים את המודעות שלנו לכפות רגליים כשאנחנו מביאים מודעות למקום מסוים בגוף, אנחנו יוצאים מהאוטומט, מההתנהלות של התוכנה. באופן הזה אנו יכולים לזהות את דפוסי היציבה שלנו, כמו למשל: לבדוק את נושא ההקשתות בכף הרגל, האם יש יותר משקל על החלק הקדמי של כף הרגל או על העקב. באמצעות תרגול קשוב ומתבונן נוכל לסגל דפוסי יציבה מיטיבים.

רגליים פעילות

כדי לסגל מודעות לכפות הרגליים מאד חשוב שנשים לב לשיחה הפנימית, ביננו לבין עצמנו. נתייחס למושג השתרשות ביחס לכפות הרגליים. הכוונה היא לא לחשוב על דחיפת כפות הרגליים לקרקע אלא מחשבה על העברת משקל תמידית שמאפשרת לפלג הגוף העליון להיות קל ורך.

כפי שניתן לראות בתמונה: פריסת הבהונות תוך כדי הפעלת כריות הבהונות יחד עם הפעלת העקב. מורגשת מתיחה בירכיים האחוריות ובמידה מועטה גם בשוק. אפילו בישיבה שלמה כמו זו ↑ כשהרגליים פעילות אין מתח בגב.

הנה כמה הצעות להכרות מחודשת עם כף הרגל שלך 🙂
 להתוודע לכפות הרגליים…

איך כף הרגל מרגישה? לגעת…

להרגיש את הבהונות…

השתרשות כף יד כנגד כף רגל

כף רגל פעילה במנחים שונים